Sidokåporna har slipats till rätt form, och frontkåpan har slipats ned efter att skumplasten reser sig när man penslar på första lagret epoxy. Här ligger alla delarna redo för ett första och andra epoxylager..
Sidokåporna har fått lite rundare former än vad fräsen skapade vilket jag tror blir bra. Det är väldigt tydligt när man börjar slipa ner epoxylagret att för varje steg man tar blir det svårare och svårare att rätta till sina misstag. Från början handlar det om att klicka och dra en kontrollpunkt för en yta, sen blir det slipning av skumplast vilket går väldigt lätt, och nu är det slipning av epoxy. Fortfarande kan man rätta till misstag relativt enkelt med spackel och mer slipning, men i nästa steg när vi gör formen är det färdigt med misstag. Blir formen inte bra får man vackert börja om med att fräsa en ny plugg, då pluggen i stort sett aldrig överlever urtaget ur formen..
Det är viktigt att blanda epoxyn i rätt proportioner, 100 delar epoxy med 27 delar härdare, så en noggrann våg är bra att ha..
Sedan penslas de slipade detaljerna med epoxyn och lämnas för härdning. Observera hur blank frontkåpan blir nu efter andra lagret, jämfört med sidokåporna som reser ragg efter första epoxylagret..
Nu ska det slipas, finslipas och läggas ett andra epoxylager på sidokåporna, och sen är det dags att tillverka formar.. snart så..