Så var det änligen dags!
Morgonen började med eldragning i bakramen. Bakramen har suttit lite löst pga gängpaj, så jag plockade loss hela plastdelen och fixxade gängor och drog elen ordentligt. Passade på att rengöra och ta bort all albanienlera som kletat fast i alla skrymslen och vrår..
Eftersom att det sitter en liten styrelektronik i LED-bakljuset på dessa cyklar så fungerade det självklart inte att byta till jordstyrning av bakljuset. Oavsett hur jag kopplade blev det bara fullt bromsljus, så jag fick koppla om till plusstyrning vilket gick rätt snabbt, och sen fungerar det utan problem. Kan vara bra att komma ihåg till nästa cykel, måste rita om elschemat!
När alla lampor fungerar så återstår bara en liten normalservice innan cykeln är klar. Började med att byta packboxen på utgående axel eftersom att den albanska leran ätit upp den jag satte dit förra sommaren..
När packboxen var fixad, avgassystemet återmonterat, olja påfylld och tank och sadel monterat var det bara att vrida om startnyckeln och trycka på elstarten och vips – jajjemen, den lever!
Det blev en snabb testrunda och cykeln fungerar mycket bra. SJUKT så rolig maskin att köra! Dock måste jag byta drivpaketet, vilket jag tänkt vänta med till närmare årets rally, men kedjan har totalt kärvat ihop och dreven ser ut att sjunga på sista versen – så lika bra att få det gjort.. Så det som kvarstår nu är drivpaket och montering av kåpor. Måste tillverka några fästen bara.. jo, sen ska ju roadbooken dit oxxo, men först ska det köras lite!