I lördags blev så cykeln “färdig”, iallafall tillräckligt för att köras. Det ska till lite dekaltrim och så, men funktionsmässigt är den klar. Då måste jag självklart ta en provtur, och Söndagen blev dagen för detta. Det första jag märkte när den skulle testas var att jag lyckats riva av kabeln till elstarten när jag ordnade indikatorlamporna.. nåväl, det finns ju kickstart oxxo.
Det blev en tur på de sedvanliga grusvägarna, skogsstigarna och kraftledningsgatorna och när man kör lite fortare märker man tydligt att kåpan styr undan vinden väldigt effektivt (jämfört med tidigare, när man kört utan kåpa).
Efter en stund när jag tog vätskepaus märkte jag att tändningsnyckeln inte dödade motorn.. konstigt. Nästa gång jag testade fungerade den när jag vred styret åt höger.. Efter ett tag insåg jag att jag inte bara slitit av kabeln till elstarten, jag hade även glömt dra fast skruven vid huvudjordpunkten i tornet, så ingen el alls fungerade.. Nåväl, ett lätt fel att åtgärda när man väl hittat det. Det blev lite varierande körning, och allt är stabilt och sitter kvar. Fungerar över förväntan och är ruskigt nöjd!
Nu ska det göras ett oljebyte och kontrolleras ventilspel innan det lastas och transporteras söderut på fredag. Mer info kommer..