Det blev en provtur i skogen en solig vårdag, och rallyhojjen presterar riktigt bra, både på grus och i lite grövre terräng. Märks inte jättestor skillnad mot förut, klart över förväntan.
Eftersom att även Shane ska åka med så behövde vi modifiera hans cykel för rallyåka. Vi använde oss av KTM:s original RB-fäste som jag fick med min cykel men inte längre använder, och tillverkade de delar vi behövde för att fästa allt på det sätt vi ville. Vi fick börja med att klura ut var allt skulle sitta, och sedan efter lite mätning så caddade vi och fräste ut en plåt för att fästa upp allt. Efter bockning och ett lager svart färg såg det ut såhär:
Efter montering på cykeln..
För att få det att se bra ut var vi även tvugna att skära ut lite dekaler i vinyl..
Ja, backspeglarna ska väck men cykeln ska snart besiktas så därför sitter de kvar.
All el är avsäkrad vid batteriet och varje förbrukare har en egen säkring i “tornet”. Dessutom är allt kopplat via en huvudbrytare så att ingenting ligger och tjuvdrar ström när man inte använder cykeln. För att återställa cykeln till originalskick krävs att man avlägsnar 4 bultar, lossar en 12v matning och sedan skruvar åter kåpan med originalblinkershållaren. Shane blev nöjd, så det var två väl spenderade kvällar i garaget. 😉
Utöver detta hann jag montera min backupsensor till trippmätaren, som faktiskt blev riktigt bra.
Nu har jag bara sidokåporna och främre blinkers kvar att göra på min hoj (och barnen kräver blixt-dekaler på tanken) innan den är färdig att tukta. Spännande!