Började dagen med att designa om panelen med switchar, då den inte ville passa på cykeln. Efter 7 minuters fräsjobb såg den ut såhär:
Vilket efter lite handpåläggning blev detta:
Två av switcharna fick bli av en mindre, klenare typ. De kommer ändå inte behöva leverera nästan någon ström alls så det räcker nog, vi får se om de håller för rallylivet dock – troligen inte.
Det blir ganska många provmonteringar under resans gång, men denna fungerar så den kommer vi köra på!
Så var det dags att börja dra lite el, och det första på att-göra listan är att löda mitt reglage, och det är inte bara en kabel som ska lödas där..
Efter lödningen gjorde jag fästanordningar för RB och instrumenthållare..
Suddig bild, men man ser iallafall hur det kommer att bli. Eftersom att jag inte fått någon färg att använda i mitt eloxeringsbad ännu så fick det bli lite vinyl istället, för att det inte ska se gräsligt ut.. 😉
Så var det dags att börja dra el. Har gjort ett nytt elschema och allt ska säkras av, så då behöver man en säkringscentral.
Har även ordnat med inkommande likspänning och tillhörande jord, matas direkt från batteriet.
Nu ska jag bara laga RB-hållaren och löda anslutningar på strömbrytare och indikatordioder, sen får det vara färdigt för ikväll.